Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging

Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
Opleiders_Verpleging_en Verzorging
twitter
congres_mail

  

  

  

twitter

Workshop O:




Inspirerend docentschap





Inhoud:

Voor veel mensen is een docent een invloedrijk persoon in hun levens- of loopbaanontwikkeling.

Het zijn de inspirerende docenten die een blijvende betekenis achterlaten voor het zelfvertrouwen, voor een bepaalde manier van denken of doen in leven en werk. Meer dan ooit zijn inspirerende docenten van belang. Louter adequate kennisoverdracht volstaat niet meer maar ook een te eenzijdige focus op vaardigheden en competenties is ontoereikend. Wanneer je leren en studeren ziet als een proces waarin de student zijn kijk op zichzelf en de wereld verandert, waarin hij zich ontwikkelt tot een individu met eigenheid, autonomie en een onderzoekende houding, vraagt dat om specifieke kwaliteiten van de docent. In deze lezing wordt ingegaan op de volgende vragen: Wat zijn de kwaliteiten van inspirerende docenten volgens studenten? Waarom is hun onderwijs inspirerend? Hoe weten zij een onderzoekende houding bij studenten te stimuleren? Wat zijn de drijfveren van deze docenten? Hoe hebben ze zich ontwikkeld tot inspirerend docent en hoe blijven ze geïnspireerd?


U ontvangt in de masterclass geen stappenplan voor inspirerend docentschap want dé formule bestaat niet.

Wel krijgt u verschillende ingrediënten aangereikt voor inspirerend en geïnspireerd zijn en wordt daarover van gedachten gewisseld. Verhalen van studenten en docenten bieden een concrete invalshoek om ook naar uw eigen gedrag en drijfveren als docent te kijken.





Workshopleider:

Edith Roefs doet sinds zes jaar onderzoek naar inspirerende docenten. Zij werkt als docentenopleider, supervisor en onderzoeker bij de School of Education van Hogeschool Windesheim in Zwolle en is verbonden aan de kenniskring van het lectoraat Pedagogische kwaliteit van het onderwijs.




Doelgroep:

Geschikt voor alle congresdeelnemers




  

Wilt u sponsor zijn van ons congres ?

Mail naar: info@vriendenvanhetcongres.nl